W sali Integracji Sensorycznej dzieci poddawane są terapii, która ma na celu wzbudzanie zaplanowanych wrażeń i odczuć. Zajęcia odbywają się w formie zabawy w specjalnie przygotowanej przestrzeni, wyposażonej w specjalistyczny sprzęt taki jak: równoważnię, deskorolkę, materace, piłki terapeutyczne, suchy basen z piłkami, deskę rotacyjną, maglownicę, zjeżdżalnię, beczkę terapeutyczną, tunel sensoryczny, rożek, kurtyna świetlna, piaskownica, tablica podświetlana, drewniana kładka. Sprzęt podwieszany: platforma, hamak terapeutyczny, hamak „gniazdo”, huśtawka typu „konik”, huśtawka „T”, huśtawka ze stabilizatorem, huśtawka żaba podwieszana równoważnia, podwieszana kołyska, „helikopter”.
Pomoce sensoryczne: dyski, kamienie sensoryczne, koc dociążeniowy, piłki sensoryczne, piasek kinetyczny, kolorowe masy, klocki sensoryczne, lina terapeutyczna , wałki sensoryczne, masażer. Pomoce dydaktyczne i zapachowe , które są dopełnieniem terapii w pracy z dzieckiem.
Terapia Integracji Sensorycznej przeznaczona jest dla dzieci z zaburzoną lub zbyt wolno rozwijającą się umiejętnością integracji bodźców sensorycznych. Terapia polega na rozwijaniu prawidłowego odbioru i analizy bodźców dostarczanych poprzez zmysły zewnętrzne: węch, smak, słuch, wzrok, oraz wewnętrzne: równowaga i czucie głębokie. Terapeuta w oparciu o wiedzę dostosowuje trudności ćwiczeń i zabaw do poziomu możliwości dziecka. Przygotowuje dla każdego dziecka indywidualny program terapii poprzez różnorodne zabawy ukierunkowane angażujące ciało i zmysły, oraz swobodną aktywność dziecka. Terapia Integracji Sensorycznej poprawia funkcjonowanie mózgu dziecka, kształtuje prawidłowe napięcie mięśniowe, koordynację wzrokowo- ruchową, umiejętności językowe i poznawcze, sprawność motoryczną, oraz funkcjonowanie społeczne i emocjonalne.