SALKA LOGOPEDYCZNA

mgr Paulina Góraj

neurologopeda, logopeda audiolog, terapeuta miofunkcjonalny, uczestnik licznych szkoleń, m.in. z zakresu wczesnej interwencji logopedycznej, zaburzeń ze spectrum autyzmu, zaburzeń afatycznych, opóźnionego rozwoju mowy.

Do kogo adresowane są zajęcia logopedyczne?

Zajęcia logopedyczne kierowane są do dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju oraz do dzieci, u których wykryto nieprawidłowości w rozwoju mowy. W trakcie zajęć indywidualnych stymulujemy rozwój zdolności językowych, wykonujemy liczne ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe, fonacyjne, słuchowe, ćwiczenia rozumienia poleceń, wyrównujemy opóźnienia rozwoju mowy oraz stymulujemy rozwój poznawczo – językowy.  Wzmacniamy także procesy związane z pamięcią, uwagą i wzrokiem.  Wszystkie wykonywane ćwiczenia mają formę zabawy i dostosowane są do wieku i indywidualnych możliwości dziecka. Staramy się zachęcać do współpracy i kontynuacji pracy ze swoją pociechą  w domu także rodziców. Dzięki temu wspólnie dajemy dziecku szansę na szybsze osiągniecie pożądanych efektów.

Co znajduje się na sali?

Pracujemy w odpowiednio przygotowanej sali, wyposażonej min. w lustro – niezbędny element zajęć logopedycznych. Podczas zajęć korzystamy z wielu ciekawych pomocy logopedycznych oraz wykorzystujemy różne formy pracy z dziećmi tak , aby terapia była dla dziecka atrakcyjna. Do dyspozycji dzieci są min. różnorodne karty i pluszowe zwierzątka do ćwiczeń motoryki narządów artykulacyjnych, gry oddechowe, dmuchajki, bańki mydlane, piórka, piłeczki, plansze manipulacyjne, książeczki sensoryczne, karty i plansze do prezentacji, onomatopeje  – ćwiczenia sekwencji słuchowych, zestawy do ćwiczeń percepcji słuchowej i rozwijania koncentracji, kostki dźwiękowe, gry oparte na porównywaniu i dopasowywaniu elementów, domino, duże memory, klocki, układanki, puzzle dźwiękowe, instrumenty muzyczne i wiele innych. Z powyższych pomocy logopedyczny korzystamy zarówno w sposób tradycyjny (zgodnie z instrukcją), jak i twórczy ( pomoce stanowią wówczas podstawę do zabaw i ćwiczeń stworzonych na potrzeby konkretnego dziecka).

UDOGODNIENIA DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH